höstigt

Var precis ut och plockade svamp med min moder och min hund. Fanns hur mycket som helst. Fanns även hur mycket mygg som helst. De kan fara och flyga tillsammans de här djuren.

Ibland får man nästan panik för det finns så mycket trattisar. På väg hem sa mamma
"Mimmi, titta inte till höger"
Självklart tittade jag till höger och där stod hela familjer med kantareller. Bara att plocka vidare. Till slut får man frenetiskt stirra rakt fram om man ska ta sig tillbaka någon gång.


Igår endade vi up (?) på hangloose. Var otroligt mycket folk. Ganska små, men iallafall folk. Röjde som vanligt till min ultimata partylåt och shotade. På bussen hem fick jag ett läppglans av S som han fått av någon på bussen. Tyvärr smakade det melon. Typiskt.

Nu ska vi äta varma mackor och sedan sakta men säkert leta oss neråt i landet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0