Scary

Det här är lite pinsamt.

I ett hörn hemma har jag tv, surroundsystem och dator. Jag har, sedan jag flyttade till Solna, försökt få datorljud uppspelade i tv:n som jag använder från skärm. Jag har lyckats nu. Jag kopplade in sladden som hängde löst från surroundsystemet i datorn. Nu funkar det.

Till mitt försvar kan dock nämnas att jag tidigare har använt mig av en annan sladd som nu någon har ätit upp, för förut behövde jag inte ha hela ljudanläggningsmojängen påslaget för att ljudet skulle funka. Men nu låter det, och det är huvudsaken.



Igår provade jag en ny buss hem, från centralen. Det stod karolinska på den, och det lät ju bra. Men jag bor vid rättsmedicinska och bårhuset och inte vid huvudingången dit den här gick, så jag fick promenixa. Genom Solna kyrkogård, som är en av Sveriges största. Kul jul. I mörker. Och när jag skulle ringa för moraliskt stöd så dog mobilen. 


Nu har jag precis hittat ett ställe att tenta upp Historia A på. Åsö vuxengymnasium. Toppen! Och läskigt, eftersom jag, om ett par månader, förväntas besitta de kunskaper som behövs. Agera historialärare över en fika? Någon? Ska ge mig ner i mitt förråd (som för övrigt fortfarande ser ut som om det fått en atombomb släppt över sig) och leta fram historieboken som jag har lånat på obestämd tid. Man kan säga att jag har gjort den en tjänst, jag har tagit hand om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0