Pah.

Jag tycker det är taskigt av idoljuryn att totalkrossa människors drömmar. Ok, att vissa inte är bra på att sjunga, men för den sakens skull kan man inte säga till någon att hon "aldrig kommer bli sångerska". Man kan inte säga så. Då slutar de ju försöka. Okej att de säger "försök gärna vidare men just här idag var det inte det vi sökte. Jag gillade inte det jag hörde idag" eller nåt sånt, men att sabba deras framtid och förhindra alla framsteg är bara elakt. 

Självklart får de vara ärliga och säga vad de tycker eftersom de sökande är medvetna om att de bedöms av tre personer, men just meningen "Du kommer aldrig bli sångerska" började gnaga på min moralstubin.

"Men de gör det för att de ska bli bra tv"

Jojo, bra tv ja. Jag skrattar ihjäl mig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0