morrn

Vad en parfym kan betyda mycket. Min just nu är Miss Dior Chérie och den innan var MEXX Diversity. När MEXXen slutade tillverkas grät jag en skvätt, sprang runt och köpte affärers sista lager av den, och bunkrade. Nu känns den dock inte alls lika naturlig längre, utan nu doftar jag Dior, älskar't! Den var totalt jävla asdyr, men den är dryg. Och så luktar den ju gott, och det är ju tur.
Dofter är lite som med musik. Man kan påminnas väldigt lätt om stunder eller perioder tidigare i livet. En känsla som man kände för längesen kan återupplevas på ett litet kick. De som jag blir lugn och rofylld av är röd Lacoste (V, du var faktiskt den jag upptäckte den på för första gången) och röklukt. Folk brukar titta lite skeptiskt på mig när jag säger det där med röken, men så är det iallafall. Jag gillar inte det där inpyrda hos människor som har rökt i 100 år, men jag älskar att gosa in mig i kläderna eller håret på nån som just har rökt.  Stört? Ja, kanske.

Något som jag inte klarar av är melonlukt, för er som missat det. Det går fetbort, så att säga.

Kommentarer
Postat av: jocksan

hehehe ! jag gillar också den där röda parfymen :P men den där ( V ) låter som en jäkligt grym människa.. hehe

2008-09-17 @ 23:57:36
URL: http://rehnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0