Heja Eeva Kilpi

"Säg till om jag stör", sa han när han steg in "så går jag med detsamma."
"Du inte bara stör", svarade jag "du rubbar hela min existens. Välkommen."


Kanske den finaste dikt som finns.

Jag har alltid tolkat den som fylld av negativitet och ironi, men när jag för ett par år sen frågade några vänner vad de trodde, såg båda den som så positiv att den var på väg att sprängas.

Antingen kan den alltså vara ärlig, öppen och tålmodig ilska, eller så kan den vara sprudlande, pirrande och sprakande kärlek.

Jag gillar att tolka, förstå och grunna.


Vad olika man kan se saker från första början. Det är som den där bilden som antingen föreställer en gammal gumma eller en vacker ung kvinna. Fascinerande vad man kan vara inkörd på en viss sak för att sedan totalt vändas åt andra hållet. Jag gillar när helt nya världar öppnas för mig. Jag blir så entusiastisk och paff och just fascinerad.


Andra "vvvvvvA?!-upplevelser" var när jag fick veta att det hette bälte och inte välte, samt att Sidney Sheldon är en man.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Man får tacka för den feedbacken! Det var roligt att höra. Men alla måste ju tycka om en messmörsbil till exempel... :)

2008-09-08 @ 17:03:35
URL: http://sjokan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0