Jag och Christer Sjögren love Europe

Idag på jobbet körde jag och Bita en liten fuskis. jag kilade iväg till Kahls och köpte kaffe och mörk choklad som vi sedan stod och smuttade på. Lätt bästa idag.

Sedan fick jag reda på att jag fått besök av en "mystery shopper" och fått toppenbetyg. Yeah. Man får visst 300 kr för sånt. Sen var jag också bäst av alla i butiken att sälja försäkringar. Har starka aningar om att Dolda Kameran är inblandad. Men det är trevligt iallafall.


Sen har jag gjort kräftsoppa. Ja, DEN kräftsoppan, L.


Hör väldigt ofta hur mina grannar bråkar. Och nu precis hörde jag någon vråla (alltså verkligen vråla) "FITTJÄVEL!!" gah. Det är action här i Jakobsberg.


Mamma ringde precis och berättade att hon tänkte bjuda med mig till Paris i juni. :) Vi ska åka hela familjen!  Jag kommer kunna Europa utan och innan (hej storhetsvansinne) efter den här sommaren, för jag och A ska ju tågluffa också, plus att jag redan varit runt en hel del. Vet inte riktigt hur vi ska lägga upp vår tripp, för hon kanske vill se Eiffeltornet och Colosseum och sånt och det har jag gjort relativt nyligen. Var iofs längesen jag var i Paris men nu kommer jag ju åka dit i sommar innan våran resa.. Men vi ska till Spanien också för där har hon några hon vill hälsa på, och där han jag aldrig varit. Sen skulle det vara kul att åka till några länder där ingen av oss varit... Typ tyskland, Belgien, Österrike och så. Vill förstöra mina fördomar om "gråa" länder. Samt att vi ska till Holland och gå i träskor och röka tulpaner.
Även fast vi båda varit där cirka en gång per år sedan vi var 6, vill jag nog åka en sväng till Grekland. Har människor jag vill hälsa på. I Frankrike också. Och egentligen i Italien med. Men det kanske inte är så kul för Ankan att åka på nån personlig resa för för mig för att hälsa på folk. Hmm, vi måste ha möte så vi får planera det här. Hon vill vara borta en månad. Hoppas jag får ledigt så länge. Tips på fina ställen i Europa i otippade länder?


Har även laddat hem mitt barndomsspel The curse of monkey Island. Så jag och Guybrush Threepwood har några timmar framför oss. Fattar inte hur jag klarade av det där när jag var mindre, det är ju skitsvårt.






Jag försöker kontakta min hemstad, men förutom mamma går det inte så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0