Där bofinkar smäller och helvetet fryser till is

Nu har jag varit i fjällen i fem dagar. Det var... kallt.

Vårat sällskap i bilen bestod av U's kompis M. Hon gillar att prata. Hur Bosse köpte mjölk kan utvecklas till en berättelse på 8,5 minuter med tillhörande utförliga dialoger. Jag vet också allt om hennes familj och intriger, hennes diabetes, hennes säng, hennes gaser i magen and so on. Snacka om att intensivlärakänna en människa på 8 timmar. På 8 timmar hinner också trumhinnan få skavsår och tinnitusen ringer som efter en hårdrockskonsert. Men till slut kom vi fram till den del av Sverige där reklamskyltar visar skidvalla istället för shampoo.

Jag har åkt skoter och slalom. På kvällarna var det -30 grader. Småkyligt. Näshåren stelnar av blotta tanken på att gå utanför dörren och bofinkarna smäller i skogen.

Har också festat på finlandssvenska med ålänningar. Provade Funäsdalens uteställen. Söp i bastun trots att man varken ska dricka eller basta med nygjord tatuering. Men en av killarna som också bastade hade gjort en dagen innan jag och han bastade så jag kunde ju inte vara sämre... Den sitter kvar iallafall. Var alldeles skakig dagen efter och masade mig ut till bilen för att bege sig hem igen i 8 timmar. Med M. Men nu hade hon en bok så då och då var det tyst och jag sov med öppen mun. Sen kasta sig in i Kista galleria och jobba hela kvällen. Uhn tss uhn tss.

Tror dessvärre att det finns bilder av mig i sombrero dokumenterade som bara väntar på att kastas ut på nätet. Jag får hålla utkik.



Jag bara älskar mitt Bliss. Vad kallas den böjelse då man tänder på sin egen tatuering?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0