BratMimmi





Det senaste mordförsöket vad gäller Stockholmsbussarna var på senaste turen från Kista.
1. Köra mot verkligenjätterött.
2. Tränga sig före en polisbil, i utryckning med blåljus, i en vanlig högerregelskorsning.

I onsdags var det rån på Guldfynd i lilla Jakobsberg. Detta gör mitt liv lite mer spänningsfyllt med tanke på att jag:
1. Bor i Jakobsberg.
2. Jobbar på Guldfynd.


Igår körde jag och D ett litet minirace igen. Vi "tog en öl".
Vi hann med Sky bar ("Sveriges högst belägna cocktailbar". 24 våningar, snacka utsikt), D's kompis restaurang Hälsingborg, Spy bar, Sturehof och Friday's för en glassdrink sådär på kvällskvisten. Drinken på Spy bar var för övrigt det godaste jag någonsin druckit. Shit vad många ställen det finns där man aldrig satt sin fot.
Sen vet jag inte om just Stureplan är min tekopp, men det är kul att ha sett det iallafall och det var riktigt fina lokaler. Obaren på Sturehof var skitsnygg.

Dagens ilska riktas mot gårdagens bartender på Sky bar. D, som aldrig kan hålla käften, kläcker, när vi precis fått två glas vin, ur sig att "Hon (pekar på mig) är 15, men det är väl lugnt, va?". Bartendern som inte var på sitt soligaste humör tyckte inte alls det var särskilt kul och skulle till sist se leg bara för att jävlas "ja, det var han som började tjata om det". Sen när hon tittar på mitt körkort säger hon (ang. 15) att "ja, det var ju nära iallafall". Biatch.


Sen åkte vi hem innan D började presentera sig som D Banan. Och här sitter jag nu, pigg som en tekaka. Kul det här med morgnar.




Fick köpa en Post-it-hållare igår iallafall.  Jag känner att den har gjort mitt liv rikare.

Hittade precis en bild på min dator av en inscannad snusdosa. Bara för att jag har normala arbetskamrater.









Just tell me if there's anything I can do for you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0