En Suède

Nu är jag hemma igen.

Under flytten skulle jag och S poppa popcorn. Först satte väl S på 3 minuter eller nåt och sen drog jag på ytterligare lite. Sen ringde telefonen och vips hade det gått några minuter till... Kom på att de nog var mer än färdiga när det började ryka ur micron och luktade konstigt. Den tjocka rök som spred sig i rummet gjorde att det stack i ögonen. Popcornen smälte ihop till en svart klump och jag tror micron gick sönder.

Nästa gång ska jag ha en vuxen med mig, som det står på paketet.





Paris var helt underbart. Jag gjorde dock bort  mig några gånger:

-frågade en fransman om han pratar franska innan jag frågade efter vägen, han bara "ehhh, ja, det gör jag". Klart han gör, gah.

-Stod kamratligt lutad mot en man på tunnelbanan. Var MYCKET folk (men inte riktigt som de italienska bussarna) och jag stod och höll i mig genom att ha en hand på mammas axel och krampaktigt hålla fast i vad jag trodde var R's axel. Det var inte R's axel. Jaja.

-var på väg att beställa hela hamburgerkedjans sortiment med dipsåser. Jag svarade "oui" på nåt och han i kassan sa då förskräckt "huit?!" och jag sa "oui" igen, för jag trodde han upprepade vad jag sa. Eftersom det låter väldigt lika höll jag på att få strax över åtta dipsåser. Mmm dip.

-eldade upp en handduk. Tände en lampa där R hängt sin handduk på tork. Efter några sekunder började lampan släckas och jag såg då att handduken brann. Fick den släckt och halvt förstörde lampan. Vi slängde hotellets handduk, visslade och låtsades som att det regnade.


Var jätteroligt på Disneyland. Har ont i axlarna efter alla loopar. Allting håller väldigt hög kvalitet, det är otroligt rent överallt och alla är proffsiga. Jag knäppte kort tillsammans med Mimmi Pigg och åt Ben & Jerry's-glass.



Ska snart åka iväg och hämta L, vi ska på konsert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0