Igår

Igår var jag och handlade kläder med farbror D, och det gick undan. Han skiter i vad det är för färger och man får tvinga honom att prova.
"Men jag viiiiill inte, jag orkar inte prova!!" /herr treåring
Ett plagg var ett par tajta trekvartsshorts, tillsammans med noggrannt uppdragna strumpor. Haha, vad jag skrattade åt honom.



Sedan städade jag. Tror jag är klar nu. Tog itu med ugnen (uuuuhhh). Hittade en torkad tepåse och två före detta pommes frites samt en massa annat spännande. Äckligt. Riktigt snuskigt. Vågar inte tänka på när han städade där senast. 1854?


När jag kommer hem från Gävle måste jag tvätta, vilket betyder att jag måste hitta till tvättstugan. Får muta nån granne att guida mig. Har fått vägen visad för mig en gång.
"...och så går man ner här och höger när man kommer fram hit. Egentligen ska man genom den här dörren men den är trasig så vi får gå runt, alltså upp för trappen, två vänster och sedan ner och höger"
Bra förklaring till en tjej som har lokalsinne som en kokt kronärtskocka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0