jag har bröd i håret

Åt knäckebröd  i sängen inatt. Vissa har ju högre studieskulder är andra, så att säga. (Okej, lite långsökt).

Jag har tuberkolos. Minst. Kliar i halsen, därav försöket med knäckebrödet.

Det där med knäckebrödet var för övrigt ett typiskt exempel på en dålig idé. Ibland överskattar man sig själv och underskattar smulor.


Jag går runt på ett ljusblått moln och strör ut små blommor ur en liten korg och så kommer det en äng med en sol och helt  plötsligt kommer det konfetti och en jättebulle.
   Nejdå, en annan drömmer om creoler och säkerhetsdörrar. Hur party är det på en skala 1-100? Definitivt inte mer än 3.
Jag vill drömma om kattungar! Är det för mycket begärt?! Det räcker med att jobba 13  timmar om dagen, de resterande tillbringar jag hellre med kattungar än med dörrspärrar och trösklar.

Igår satt jag och målade naglarna och så kom brevbäraren. Han har fått som vana att öppna dörren och lägga posten innanför dörren. Så gjorde han även igår och jag blev så överraskad att jag höll på att skrämmas ihjäl.
"SHIT, vad rädd jag blev"
"hehe, målade du fel?"
"nej, faktiskt inte"
"nähäpp, då misslyckades jag då, Hejdå!"

I posten fanns ett paket vilket visade sig innehålla kepsar. Pappa sa i förrgår till D att jag av hela mitt hjärta ville ha en WASA kredit-keps. Så Danne ringde glatt och beställde en direkt. Så i paketet låg två kepsar. (Vi får dem gratis numera) De skickade med en extra. Generöst. Gick runt med den lite igår. Känner mig som en ny människa. En WASA kredit-keps; p-r-e-c-i-s vad jag alltid velat ha!


Några 'pest eller kolera':

-Konstant bakis eller konstant full?
-Gå till jobbet naken en dag eller konstant vara dyblöt och lukta svett?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0