Heja Douglas Adams

Köpte mat på ICA idag. Det blev en intressant blandning. Falafel med hummus och nyponsoppa. Tjoho.


Nu har jag, i en kopp på mitt skrivbord, det starkaste kaffe mänskligheten har skådat, tillsammans med en liten bit mörk choklad. Gillar't


Min Linus svarar inte. Jag är ju nyfiken ju! :D

Efter dagens lunch har jag nu lärt mig jättemycket om libanon som jag inte hade en aning om, det var intressant.


Alltså, det här är helt sanslöst. Tog precis av papperet från den lilla chokladbiten och stoppade in hela i munnen. Cirka 2,5 sekunder senare ringde telefonen så jag fick svälja hela. Det var den njutningen. Den som ringde var för övrigt en telefonförsäljare som började med att garva när jag svarade och sen fick fram vem han sökte efter att jag precis sagt att han kommit hit, vilket var dit han ville. Dagens ungdom, alltså. Vart är världen på väg? Jag bara undrar. Hmpf.


Förresten, här är ett av de stycken jag igår skrattade så hjärtligt åt:
De som pratar är "man som vill riva hus" och "man som inte vill att hus ska bli rivet eftersom han bor där och för tillfället har lagt sig i leran framför en bulldozer".

-Visst. Så fort jag fått veta om det gick jag raka vägen för att få se dom, igår eftermiddag. Ni hade inte direkt ansträngt er för att få uppmärksamhet kring dom, eller hur? Jag menar, i stil med att säja det till nån, eller så?
-Men planerna fanns utställda...
-Utsällda? Jag blev tvungen att gå ner i källaren för att få se dom.
-Där ligger utsällningsavdelningen.
-Jag var tvungen att ha med mig en fackla.
-Det var väl fel på lyset.
-Det var fel på trappan också. Den var borta.
-Men nu hittade planerna, eller hur?
-Jotack, dom fanns utställda längst ner i ett låst arkivskåp som var inställt i en före detta toalett, med en skylt på dörren där det stod
Varning för leoparden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0