God morgon

Jag skojar inte när jag säger att det ÖSregnade igår. För det gjorde det. Och jag som inte hade min galonoverall på mig blev självklart dyblöt. Jag var den man som bilist pekar på, skrattar åt och säger "fyfan i helvete för att cykla nu" åt.


Min bättre hälft är i Paris. Åkte inatt. Jag vill också! Adoptera mig, L & S!

Tänkte ett tag åka på kryssning idag för att träffa min kompis fartygselektrikern, men den visade sig vara till Helsingfors och ingen kunde åka med mig. Kul att sitta själv när min kompis fartygselektrikern jobbar. Kanske finns nåt bollhav eller nåt iochförsig, men nej. Jag blir hemma. Åh vad jag ska sova. Funderar på att stänga av mobilen och sitta hemma och skriva, spela och läsa. Senast jag hade en sån helg var 1837. Dock vill jag kunna höra eventuella uppdateringar från Paris och jag tror inte brevduvorna klarar den här blåsten. Blir nog lite mobil. Och städning, matlagning, tvättning och handling. Sen ska jag slappa. Mhm.


Det gör hur ont som helst att dra bort sjukhustejpen i nacken varje morgon. Den är jätteklibbig och verkligen klamrar sig fast i nackhåren. Man vaknar ju iallafall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0