100 saker om mig

Jag...

1. fyller år två dagar innan julafton
2. kan binda flugor (att fiska med, inte plågande av insekten)
3. kan spela schack
4. gillar att strosa runt i blomsteraffärer och bibliotek
5. är, och har alltid varit, fascinerad av rymden. Har många gånger legat på taket och tittat på satelliter, stjärnfall och betraktat den gigantiska oändligheten
6. har hoppat fallskärm
7. älskar att gå runt i skogen
8. älskar djur. Har dock nyligen fått reda på att jag är allergisk mot katt och hund
9. har gått på Konsum barfota i pyjamasbyxor
10. har liftat
11. suger på friidrott (stötte kulan rakt in i bakhuvudet)
12. har spelat piano hela mitt liv och tagit lektioner i tio år
13. gör ofta saker för andra
14. har varit på körläger med Stefan Nilsson och Georg Riedel
15. har medverkat i två reklamfilmer på tv
16. tagit en springnota
17. besökt red light district i Amsterdam
18. har varit scout
19. har blivit medtagen till polisen i Italien
20. har varit på Queen-konsert
21. är väldigt flexibel
22. är nästan alltid glad och trevlig
23. har världens bästa humor och har roliga skämt som främst jag själv skrattar åt (har ni fått höra den om elefanterna och hallontårtan? Säg till annars, jag berättar den så gärna)

24. har gått på munspelskurs
25. vill gå med i Greenpeace
26. ...och Djurens Rätt
27. fullkomligt hatar djurplågeri
28. tycker att fulla vuxna är töntiga
29. brukar signera köpekvitton "Snurre Sprätt" på krogen
30. ...eller helt enkelt rita en kråka, det är ju det de ber om
31. har hållit på med agility
32. tycker om sushi
33. har en tatuering på handleden
34. har en piercing i nacken (och en till om en vecka)
35. har varit i 20 länder
36. vill åka helikopter
37. har blivit erbjuden pengar för sex
38. ska plugga psykolog nästa höst
39. tycker det är sexigt med självsäkerhet utan att det överdrivs, då det blir motsatt effekt
40. har storlek 40 i skor
41. har kasst lokalsinne
42. har körkort sedan december -07
43. blir varm i hjärtat när människor är musikaliska
44. snodde saker från mina kompisar under en kort period när jag var liten
45. ska snart äta varma mackor med nyplockad karl johan-svamp
46. tycker amerikaner över lag är ett roligt och trevligt folk
47. tycker inte om öl blandat med coca cola
48. har jobbat på McDonald's
49. avskyr särskrivning
50. ogillar i allmänhet felstavning och icke korrekt grammatik
51. kan bli helt fascinerad av en strof/ett ord i en dikt eller liknande
52. ...alternativt en ton eller ett ackord/en ackordföljd i en låt
53. tycker det är festligt med tonartshöjningar
54. gillar inte Shirley Clamp
55. har fått parkeringsböter
56. har kräkts av att ha druckit för mycket vatten
57. har hånglat med tjejer
58. njuter verkligen av stunder då allt känns bra och man vill stanna kvar där i en evighet
59. älskar franrike och franska
60. har seglat
61. har varit i huset där Anne Frank gömde sig
62. mår bra av att skratta så jag kiknar/viker mig dubbel/börjar gråta
63. avskyr att må illa
64. avskyr att vara avundsjuk
65. duschar ofta länge
66. har fobi för nålar i armvecket
67. är rädd för clowner
68. blev full första gången på hembränt blandat med apelsin- och mandarinjuice
69. älskar boken Spelets härskare av Sidney Sheldon
70. trodde hur länge som helst att Sidney Sheldon var en kvinna
71. tycker att mjölk och honung är fula, mesiga ord
72. är allergisk mot husdammskvalster
73. håller på att måla en tavla
74. har dödat myror, när jag var liten, för att ha något att begrava
75. har även ätit myror
76. har ätit sniglar
77. ...och ostron
78. tycker att studenten var en av de roligaste dagarna i mitt liv
79. avskyr "vanliga" hörlurar (som bl.a. följer med iPods) som både släpper in och ut ljud
80. kan rensa fisk
81. har hängt på Café Opera
82. ...men kan ha lika kul på en korvkiosk
83. har tågluffat i Europa under en månad
84. har sett musikalen Phantom Of the Opera i London
85. älskar att åka motorcykel
86. har, tillsammans med en annan, delat på två årgångschampagneflaskor, av vilka det endast existerar 300 stycken
87. har åkt limousine två gånger
88. har, i samband med en av limousineturerna, blivit inskickad med en kompis på NK med en liten bunt tusenlappar och sedan fått veta att vi har tjugo minuter på oss att shoppa upp det
89. tillbringat flera somrar i en fäbod i Dalarna med lösgående kor, får och hästar
90. har gjort messmör av nymjölkad mjölk
91. har tillbringat mycket tid i svenska fjällen
92. ...och i Stockholms skärgård
93. älskar att vara kär i någon som är kär i en tillbaka
94. vill göra, upptäcka, prova på och se mycket
95. gillar att göra saker som inte så många andra har gjort, bara för att se hur något "oupptäckt" är
96. tycker om att prata bort en hel natt med någon man tycker om
97. ogillar när vissa tror att de kan behandla en hur som helst och komma undan med det
98. är pysslig och uppskattar små saker mer än vad många andra gör. Jag kan älska detaljer i livet som andra inte ens lagt märke till
99. har gråtit i panik
100. ser motgångar som en anledning att kämpa ännu mer. Jag må lägga saker på is men mentalt ger jag aldrig upp. Jag vill frälsa världen, eller åtminstone förgylla någon eller någras vardag då och då.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar dig Mimmi.

2008-08-17 @ 14:54:20
URL: http://maithai.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0